De eerste maand van vijf nieuwe VDO’ers!

Het jaar 2021 is goed begonnen. Ondanks deze vreemde tijd met veel onzekerheid zijn er de afgelopen maand vijf nieuwe medewerkers gestart. Nu een maand verder zijn we erg benieuwd naar hun bevindingen. Marloes, Sander, Harm Nico, Frank en Sven vertellen hoe hun eerste maand is verlopen.

De eerste maand van Marloes Janssen

Een vreemde tijd, desondanks een heel warm welkom. Dat is hoe ik mijn eerste maand typeer. Vooral het gemak en de laagdrempeligheid om kennis te maken met mijn nieuwe collega’s. Heel fijn dat iedereen hier open voor staat! Tijdens mijn eerste maand ben ik meteen lekker aan de slag gezet, met name op projecten binnen de jeugdzorg. Deze projecten zijn zowel data gedreven, inhoudelijk, als beleidsvormend. Dit sluit aan bij de studie die ik heb gevolgd en ik heb er dan ook tot nu toe veel plezier in! In mijn eerste maand heb ik al zo veel geleerd. Ik zie het komende jaar bij VDO dan ook als een jaar van groei, voor zowel VDO als voor mezelf. Een jaar van meer kennis, meer verantwoordelijkheden en meer samenwerking. Een jaar van meer collega’s, meer opdrachtgevers, meer projecten. Hier werk ik graag aan mee!

De eerste maand van Sander Weijers

Niet te geloven dat er alweer een maand op zit sinds ik ben begonnen bij VDO! Zowel het kennis maken met collega’s als het vlotte instromen bij projecten heeft mij het gevoel gegeven dat de tijd voorbij is gevlogen. Ik vind het mooi om te zien hoe de kennis en de producten van VDO bijdragen aan het maatschappelijke domein. Een domein waar naar mijns inziens genoeg te doen valt. Het is natuurlijk niet ideaal om te starten met thuiswerken, midden in een lockdown. Desondanks heb ik gemerkt dat iedereen binnen VDO heel toegankelijk en behulpzaam is, waardoor het mij toch snel het gevoel gaf onderdeel te zijn van de organisatie. Ik vind de manier waarop er door VDO wordt omgegaan met de lockdown echt super. We worden overal in gefaciliteerd. Hoewel ik hoop dat de hele corona episode zo snel mogelijk voorbij is, ben ik blij dat iedereen er zo goed mee om gaat.

De eerste maand van Harm Nico Plomp

Mijn eerste maand is wat mij betreft erg goed gegaan. Echt kennismaken met de nieuwe collega’s is door het thuiswerken van iedereen wel wat minder, dan als je elkaar face-to-face ziet, maar eigenlijk is iedereen daar inmiddels ook wel weer aan gewend. VDO is in veel opzichten wat ik ervan had verwacht: ambitieus, jong, snelgroeiend, met een mooie balans van beleidsinhoudelijke kennis bij Advies & Onderzoek en de Business Intelligence kennis bij BI team. Mooie uitdaging om die twee disciplines effectief met elkaar te laten samenwerken. Dat vind ik ook echt een meerwaarde van VDO ten opzichte van concurrenten: dat wij die twee disciplines onder één dak hebben. Ik word er erg enthousiast van om hier een bijdrage aan te kunnen leveren. Dit jaar zal ik me in ieder geval bezighouden met het behalen van de ISO-certificering op gebied van informatiebeveiliging voor VDO en de productontwikkeling van BI. Daarnaast natuurlijk mooie resultaten boeken voor onze klanten.

De eerste maand van Frank Simons

Goed is een vrij oppervlakkig antwoord. Mijn eerste maand zat vol nieuwe indrukken en bevindingen. Zo heb ik makkelijk mijn draai kunnen vinden en een alle nieuwe collega’s leren kennen. Wat opvalt, is de dynamiek van deze organisatie. Dit helpt enorm bij snel beslissen en goed om kunnen gaan met veranderingen. Van het enthousiasme van mijn collega’s word ik erg gelukkig. Van Dam & Oosterbaan is een club mensen die met veel passie elke dag hard aan de weg wil timmeren. Met dit enthousiasme, de energie die alle medewerkers uitstralen en de enorme ambitie van dit bedrijf weet ik dan ook zeker dat dit jaar succesvol gaat zijn voor Van Dam & Oosterbaan!

De eerste maand van Sven den Boer

Eigenlijk is de eerste maand precies gegaan zoals verwacht. Veel online kennismakingen en de bekende hectiek van alles wat er moet gebeuren wanneer je ergens start. Het is leuk om nu na mijn eerste maand te kunnen concluderen dat mijn beeld van Van Dam & Oosterbaan is bevestigd: ”wat een leuke dynamische ambitieuze groep mensen!”. Wat mij vooral is bijgebleven, is de gemene deler die ik bij alle medewerkers ben tegengekomen. Allemaal zijn ze gek van maatschappelijke data! Iedereen praat vol passie over zijn of haar project en je merkt vooral de wil om mooie datagedreven oplossingen te bouwen voor onze klanten. Dit is fijn want in mijn opdracht om een nieuwe sales- en marketingstrategie neer te zetten ben ik juist op zoek naar dit soort kernwaarden waar we de nieuwe strategie op kunnen bouwen. Kernwaarden die ik ben tegengekomen zijn betrokkenheid, verbinding, innovatie en persoonlijke ontwikkeling. Kernwaarden waar ik mijzelf goed mee kan identificeren en dat is belangrijk bij alle leuke uitdagende projecten die dit jaar op stapel staan zoals het bouwen van een nieuwe website, een creëren van een nieuwe huisstijl en het opstarten van een nieuwe sales strategie met ludieke campagnes gericht op datagedreven werken in het maatschappelijk domein.

Deel via
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email